Bratrstvo-Vyděděnci

3. listopadu 2012 v 16:20 | Čikouš |  Fantasy
bratrstvo 192x300 Bratrstvo: Vyděděnci (recenze)
Jak je známo, ve středověku žádný pořádný nacionalizmus neexistoval, což ovšem neznamenalo, že by si do vás tu a tam někdo pořádně nerýpnul, pokud jste nebyli stejné národnosti jako on. Totéž platí ve Skandii. Hal Mikkelson je napůl Skandijec a napůl Araluenec, k čemuž dost dobře nemohlo dojít jinak, než že si jeho otec jeho matku koupil na trhu s otroky. Bez ohledu na to, jak vztah pokračoval, je tato skutečnost pro mladíka skličující. Místo ve světě si bude muset kvůli svému původu doslova vybojovat.
Naštěstí má šikovné ruce, které mu časem dopomohou k hmotným i nehmotným statkům - lze však očekávat, že jeho přáteli se stanou chlapci podobně opomíjení jako on. Společně pak skončí jako bratrstvo Volavek ve výcvikovém táboře, kde soutěží s dalšími bratrstvy. Má taková parta nešťastníků šanci uspět tam, kde se slávy dočkají jen nejschopnější a nejsilnější bojovníci?

Je pochopitelné, že čtenář, ať už dětský či nikoli, je dokonalými knižními hrdiny dříve či později zcela iritován, a tak spíš přilne k nesourodé bandě neživotaschopných individuí, u nichž má značnou šanci, že nejsou lepší než on. Navíc zde Flanagan sáhnul po oblíbené pojistce - knihu, kde jsou dvojčata, dokáže nenávidět jen málokdo. A Ulf s Wulfem jsou výbornými zástupci tohoto druhu sourozenectví. Každý zvlášť představuje jen dalšího nezajímavého Skandijce, ale dohromady jsou k nepřežití (a být k nepřežití, to je skandijský sen).
Zmínku o Halovi mohl pozorný čtenář zachytit v desátem díle "Hraniřářova učně" a, jak si takovýto čtenář jistě uvědomí, nejen o něm (třeba jméno Olaf by mohlo být někomu povědomé). Mnozí z těch, kteří četli předchozí Flanaganovu sérii, uvítají především skutečnost, že na scéně se nezřídka producíruje také oberjarl Erak, který má přesně tolik rozumu, aby si dokázal elegantně poradit s většinou státních i soukromých záležitosti - pravda, skandijská diplomacie a takt se často skládají z bojové sekery a pokřiku "Na ně!".

Skvělá kniha a série. Určitě stojí za to přečíst :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.