RECENZE: Nádherné bytosti (beautiful creatures)

10. dubna 2013 v 22:06 | Kuba |  Filmy
RECENZE: Nádherné bytosti

Obsazení:

Hlavní mužskou roli stvárnil Alden Ehrenreich, který svou roli záhrál docela slušně. K zahození není ani hlavní ženská postava Alice Englert. Pak bych oněco víc dobrými výkony hodnotil záporňačku Emmy Rossuma a vtipálka Jeremy Irons. Zbytekherců no... ušli.

Zprcování tématu:

Kniha je napsaná dobře. Opět jako u Hostitele je to změna, neníto o upírech. Ve filmu to hodně hodně zkazili. Vynechali důležité INFORMACE A DĚJ JE ZPRACOVÁN JINAK. Podle mě tam chybý dosti důležité scény. Film by mohlbý, alespoň podle mě, úspěšný, kdyby to nezmršili. Byl to dobrý nápad s obsazením, knihou, hudbou, efekty, ale prostě jim to nevišlo.

Hudba + efekty:

Hudba, jakjevýše uvedeno se jim povedla. Mě osobně a (mámho i v mobilu) se líbil soundtrack:

Efektyna těch se vyřádili, aby taky ne kdyžhlavní náplnísou kouzla. Hezky zpracované a neodbyté!!!!!

Děj - zépletka (pozor spoilery!)

Ve ději se proplétá minulost se současností. Jednoho dne přijde do normálního poklidného městečka - kde je prakticky už nuda - zaklínačka Lena , jejíž strýc Macon je považován zamístního blázna. Začnou se dít zvláštní "věci" a všichni to přisuzují Leně a májí pravdu.Nedokáže kontrolovatsvoji moc. Ethan toho má dost a začne ji bránit. Postupně se do sebe zamilují a začne hra na pravdu. Ethan se dozví o zaklínačích a těhle věcech. A nezbývá jim mnoho času před "vyžádáním" (když je zaklínačovi 16 tak se určí jestli se připojí nastranudobra nebo zla). Zlo se tedy pokouší dostat Lenu, ale ona sestále úspěšně brání. Nakonec je vidět že Lena je napůl dobrá anapůl zlá. Maconv prvním díle umírá.

Kostými + výprava:

Opět na kostímech nebylo skoronic keskažení, ale bylo asi trocu obtížné zasadit kostým do které doby. Jinak atmosféru klidného městečka se jim povedlo vytořit hezky.
Konečné zhodnocení filmu:

Film byl totální zklamání roku.Jedinépozitivum co jsem na tomviděl byly efekty hudba a obsazení. Na tentofilm jsemsetěšil a to hodně, ale bohužel.

50/100

Zjímavosti:

Role Ammy (Viola Davis) je kombinací dvou postav z knižní předlohy, a to hospodyně Ammy a knihovnice Marian, nejlepší přítelkyně Ethanovy zesnulé matky. Scenárista a režisér Richard LaGravenese spojil tyto dvě postavy v naději, že tím přitáhne hvězdnou herečku. Nakonec byla Viola Davis první a jedinou volbou.

Natáčení v Louisianě bylo dočasně zastaveno kvůli hrozbě tornáda.

Oficiální text distributora:

Ethan (Alden Ehrenreich) je životní smolař. Po předčasné matčině smrti de facto přišel i o otce, protože ten se utápí v žalu a syn pro něj přestal existovat. Navíc žije v zapadákově jménem Gatlin County, kde je jeden den jako druhý a všechny nesmírně ubíjející. Místo zcela vystihuje Ethanův komentář: "V Gatlinu člověka nečeká žádné překvapení. Je to ta nejpitomější díra. Doteď jsem si to aspoň myslel. Zdá se ale, že jsem se sakra seknul…" Zásadní změnu optiky prodělá Ethan díky nové spolužačce, krásné a tajemné černovlásce Leně Duchannesové (Alice Englert). Ethana na ní nejvíc fascinuje asi to, že ji zná, protože se mu opakovaně zjevovala ve snech. Lena to v Galtinu nebude mít lehké, protože na každého "cizáka" se místní dívají skrz prsty. Ale protože je Lena neteř místního podivína Macona Ravenwooda (Jeremy Irons), je nenávist zdejších lidí přímo hmatatelná. Dívka si z nevraživosti domorodců nic nedělá, protože má mnohem větší trápení. Ona i její příbuzní jsou Zaklínači, mocné bytosti s pozoruhodnými schopnostmi. Nad Lenou ale visí temné prokletí a jí zbývá už jen sedmdesát pět dní do chvíle, která rozhodne o jejím osudu: Buď bude dostatečně silná a její moc se přidá na stranu dobra, anebo jí pohltí síly temnoty a ona se stane kněžkou zla jako její matka Sarafine (Emma Thompson). V zoufalé situaci najde pomoc tam, kde by ji asi nečekala. U smrtelníka jménem Ethan, který je ochoten ji hájit, i kdyby měl kvůli tomu položit vlastní život. Může síla lásky odolat mocné magii, které nad nimi oběma krouží?(oficiální text distributora)

1 člověk ohodnotil tento článek.