RECENZE: Hanebný pancharti (Inglourious Basterds)

3. května 2013 v 20:38 | Kuba |  Filmy
RECENZE:Hanebný pancharti

Obsazení:

Brad Pitt americký poručík Aldo Rainea veltiel skupiny s názvem Hanebný pancharti, kteří likvidují německé vojáky. Mélanie Laurent, která ztvárnila Shosannu jediné přeživší z rodiny, která byla zabitá na farmě souseda, který je měl skrýt, naplánuje pomstu, kterou už neprozradím. Christoph Waltz nacista tzv. lovec židů hnusný, odporný člověk (roli ztavárnil opravdu dobře). Eli Roth další z členů Hanebných panchartů. Diane Kruger dvojtá agentka, něměcká slavná herečka kypící krásou. Til Schweiger další člen Hanebných panchartů, původně nacista. Jacky Ido pomocník Shosanny a zároveň přítel.

Zpracování tématu:

Děj se odvíjí za druhé světové války. 1. linie filmu je pomsta židů. 2. linie proniknutí američanů na německé území a likvidace němců.

Hudba+efekty:

Násilí - střílečky, skalopvání a ravačky. Toto je tak věrohodné až si člověk řiká že je to zkutečné. Hudba dramatická, napínavá a akční.

Děj - zápletka (pozor spoilery!)

Pomsta, zabíjení a plánován. Celý film je postaven na těchto třech věcech. Druhá světová válka film je nabitý akcí, vrždami a přestřelkami.

Kostými+výprava:

Kostým druhá světová válka - hákové kříže a německé uniformi a jiné normální (pro tu dobu) ujdou. Prostředí nebylo zas tak těžké nasimuovat jenom sehnat starší auta, prostředí v budovách aj.

Konečné zhodnocení filmu:

Film j i přes vážné téma trochu komediáln, ale mohlo by to ubíhat trochu rychleji.

89/100

Zajímavosti:

Quentin Tarantino pracoval na scénáři téměř deset let.

Oficiální název filmu je "Inglourious Basterds". Obě slova obsahují chybu, mělo by to být "Inglorious Bastards".

Ve filmu se mluví čtyřmi jazyky: anglicky, německy, francouzsky a italsky.

Oficiální text disributora:

Bylo nebylo v nacisty okupované Francii… Vítejte ve Druhé světové válce podle Quentina Tarantina. Vítejte ve světě, kde historická realita ustupuje lehce brutálnímu pohádkovému vyprávění jednoho z nejkontroverznějších režisérů současnosti. On sám přitom tvrdí, že se poetika Hanebných panchartů asi nejvíc přiblížila náladě filmu, který mu udělal jméno - násilnické černočerné komedii Pulp Fiction - Historky z podsvětí.
Německé vojáky ještě nepřestaly bolet nohy po smělé invazi do západní Evropy, když mladičké Shosanně (Melanie Laurent) přímo před očima německý důstojník Hans Landa (Christoph Waltz) vyvraždil členy její rodiny. Ona sama jen tak tak unikne do Paříže, kde se ukryje pod novou identitu provozovatelky biografu. Na jiném místě hákovým křížem rozkopané Evropy se pod vedením lehce zupáckého amerického poručíka Aldo Rainea (Brad Pitt) formuje neobvyklá vojenská jednotka. Úkolem jejích členů je nejen přežít na území plném nacistů a jejich přisluhovačů, ale zároveň likvidovat jejich elity a to tak efektně, že tím mezi nimi budou šířit strach a paniku. Říkají si Pancharti a právě je čeká ta nejtěžší mise, která může zcela změnit průběh války. V jednom pařížském biografu se chystá premiéra nového německého propagandistického eposu a téhle události se má účastnit řada nacistických špiček (možná i samotný Hitler). Úkolem Panchartů bude na akci proniknout a ukázat šéfům Třetí říše, jaké to je, když je člověk po smrti. Nepočítají ovšem s tím, že přímo pod světlem promítačky osnuje svůj plán pomsty za smrt blízkých osiřelá Shosanna a že když se jeden geniální plán na atentát střetne s jiným, výsledkem může být ještě geniálnější neúspěch.(oficiální text distributora)

2 lidé ohodnotili tento článek.